diumenge, 15 de novembre del 2009

Lectura en veu alta

El dimarts dia 10 de novembre a classe de comunicació oral, escrita i digital vam fet les lectures en veu alta, d'uns fragments que nosaltres mateixos havíem escollit.
Jo vaig escollir el capítol “El determini” del llibre “El perquè de tot plegat” de Quim Monzó, ja que és un llibre que m’agrada, i el capítol que vaig escollir donava temps de llegir-lo tot.
Per la lectura, m'han servit els consells que ens anava dient la Rosa i del llibre “Com parlar bé en públic”. Com per exemple: els nervis, és important estar tranquil abans de sortir a llegir; tenir clar què has de dir (jo havia llegit el capítol diverses vegades prèviament); la velocitat, s'ha de tenir present que el públic no té el text davant, de manera que la història només els arriba per la oïda, per això es important llegir a una velocitat moderada; la veu, ja que és important alçar la veu de manera que tota la sala et pugui sentir. A més, també és important canviar el to de veu per donar èmfasi a un aspecte determinat, o per marcar els matisos del narrador o la veu dels diferents personatges; la interacció amb el públic, és important fixar-se en el públic, mirar-lo mentre parles per veure la seva reacció, el públic ha de notar que estàs llegint per a ells i tenir en compte els aspectes formals de la pronúncia.
La Rosa, el que em va destacar de la lectura, és de que tinc un volum de veu adequat, però que la velocitat de lectura era ràpida i els nervis m’havien perjudicat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada